NİF Perileri’nin İzinde İzmir Gezimizi gerçekleştirdik

NİF PERİLERİNİN İZİNDE NİF BAĞLARI GEZİSİ
12-13 Ekim 2024

Derneğimiz hem her kuşaktan NDS’liyi kaynaştırmak hem de okulumuzdan yetişenlerin bilmediğimiz olanak ve güzelliklerini paylaşmak ve tabii her zamanki gibi burs fonumuzu güçlendirmek amacıyla geziler düzenlemektedir. Yönetim Kurulumuzun faal gençlerinden Ayşe Nazlı Üzeltürkay (2005)’ın önerisi ve organizasyonuyla Nif Perilerinin (diğer bir deyişle Nymphea’ların) izinde bağları gezmek ve nefis şaraplarından tatmak için İzmir Kemalpaşa’ya gittik. 12 Ekim Cumartesi sabahı erkenden yola çıktık ve ilk durağımız Arkas Sanat Bornova Mattheys köşkü oldu.
Yedi Arkas Sanat köşkünden biri olan bu güzel köşkte sergilenen Anadolu halı ve kilimlerini seyrettik, köşkün bakımlı güzel bahçesinde resimler çektik ve bahçede sergilenen levanten köşklerinin maketlerini gördük.
Otelimiz Ramada Whyndam Kemalpaşa’ya uğrayıp eşyaları bıraktıktan sonra akşam yemeği için Nif Bağları’na doğru yola çıktık. Kısa bir yolculuktan sonra şurup gibi bir havada, bağların yanı başında kurulmuş 25 kişilik upuzun muhteşem bir sofra ve zarif ev sahiplerimiz bizleri karşıladı.
Peynirler, ev yapımı rozbif, üzümler eşliğinde şarapları (iki adet beyaz, bir roze ve iki adet kırmızı) zevkle tattık, kadehlerimizi önce O’nsuz bu günleri göremeyeceğimiz Mustafa Kemal Paşa’ya ve sonra okulumuza ve dostluğa kaldırdık. Gerçekten rüya gibi ve Fransızca terimiyle “féerique” bir akşamdı, periler yanımızdaydılar sanki! NDS 2003 Güneş AKMAN ÖZCAN ve eşi Erhan ÖZCAN Bey, bizlere zarafet, şıklık ve lezzetin karışımını sundular. Ne kadar teşekkür etsek azdır.
Ertesi gün, kültür turumuz Sardes Antik Kentini gezerek devam etti.
Artemis Tapınağı, Gymnasion ve Sinagog komplekslerini, ülkemizin zenginliklerine bir kez daha tanık olmanın keyfiyle gezdik. Rehberimiz Gökalp Bey de sempatik ve bilgiliydi. Öğle yemeğimizi Villa Levante’de yedik. Organizasyonumuz menü seçimlerimizi önceden yapmak akıllılığını gösterdiğinden yemeklerimiz adımızla ve hızlıca geldi, bahçede güzel bir atmosferde yemenin tekrar tadına vardık. Son durağımız güzel bir müzeye dönüştürülmüş olan eski İzmir Tekel fabrikası, şimdiki adıyla İzmir Kültür Sanat Fabrikası oldu. Çok kapsamlı arkeoloji kısmını biraz koşturarak gezdikten sonra, maddi ve manevi olarak doygun bir şekilde dönüşe geçtik. Organizasyonumuz dört dörtlük, otobüsümüz konforlu, şoförümüz de çok iyi olunca şen şakrak bir biçimde geçen bir yolculukla gece yarısı evlerimize döndük.
Nice gezilere!

NDS’liler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Prof. Dr. Nuriye Akev (NDS’72)